fredag 14 oktober 2016

Mitt fulla namn är Alyssa Tiffy Johnson. Mitt smeknamn är Ally Tiff. Jag är 23 år och fyller år den nionde oktober. Jag har gröna ögon och blont hår som räcker till axlarna.
Min favoritfärg är grön.

Jag har en katt som heter Toffy och hon har varit med mig sen hon var en liten kattunge. Nu är hon sju år.

Mina bästa vänner är min bror Alex som är fem år yngre än mig och Esmeralda som är tjugotvå år.

Jag började jobba på ett café när jag var 19 men jag sa upp mig för tre veckor sen för att följa min dröm att bli en journalist. Det finns ingen tidning här där jag bor så jag måste flytta.

Jag har en pojkvän som heter Love och vi har varit tillsammans i tre år. Han har lockigt ljust hår och klarblåa ögon med svarta ögonfransar. Love är pälsallergiker så det blir ganska svårt när han besöker mig. Nu när jag ska flytta någonstans och Love ska stanna kvar vet jag inte om det kommer hålla mycket längre.

Om jag skulle beskriva mig själv med fem ord skulle det bli:
Glad, fundersam, skojig, vänlig och mystisk.

På min fritid brukar jag baka eller vara med mina kompisar. Jag kan baka många olika saker och har gått på flera bakningskurser när jag var yngre.

För tre år sen hade jag cancer. Det var mycket allvarligt och jag fick inte gå till jobbet i mer än ett år. Under den tiden var jag mycket deprimerad men Esmeralda hjälpte mig mycket. Det var då jag träffade Love. Vi föll genast för varandra och har varit ihop sedan dess. Året efter det fick min farmor samma cancer och dog. Det fick mig att ändra min syn på livet när jag förstod vilken tur jag hade som överlevde.
Jag färgade mitt mörka hår blont och blev en mycket vänligare och gladare människa. Utan Esmeralda hade jag fortfarande varit den mörkhåriga tjejen som alltid var butter mot alla.

När jag var 21 år vann jag på en lott och fick åka och tävla i TV. Där vann jag 25 miljoner kronor och jag har kvar mer än hälften av dem. Jag skänkte bort mer än fem miljoner till Cancerfonden så att förhoppningsvis inga fler skulle dö av den hemska sjukdomen.
Ytterligare tre miljoner kronor gav jag till min familj. Sedan åkte jag till Thailand i tre veckor med Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar