fredag 11 november 2016

Alyssas hus

Hej! Jag heter Alyssa och jag bor i Nordostibyn och mitt hus är gjort av trä och det är målat rött. Det finns ett fönster på framsidan, ett på långsidan och ett på den andra långsidan. Min trädgård består av sju träd varav tre av dem är stora björkar. Det finns en liten grusgång som leder till ett lusthus som man kan sitta i och vila. Det finns också en stor fontän som sprutar upp vattnet i ett vackert mönster. 
Mitt hus är 180 kvadratmeter.
Jag har ett kattrum som min katt Toffy bor i. Där finns det en stor kattkoja med mysiga kuddar och filtar och ett ännu större kattklätterträd med massor av roliga saker för en katt. I mitt hobbyrum har jag ett myshörn och en stor TV med ett Wii och på sidan av rummet finns det en dator. I mitten finns en färgglad matta och bredvid den finns en chokladfontän och en skål med mitt favorit godis och det tar aldrig slut. Jag har också en rutchkana som går ner i ett marshmallowbad. 
I mitt hus har jag också ett kök, badrum och ett sovrum.
Jag har solpaneler på mitt tak.
Jag önskar att det någon gång kommer bli en andra våning. Jag hade planer på att bygga det innan jag flyttad in men det blev aldrig av. Jag skulle också vilja bygga ut kortsidan lite. 
Jag vill att mina besökare ska känna sig glada och välkomna i mitt hus. Jag vill inte att dom ska känna sig utanför eller arg. 

Det här är mitt hus i Minecraft på utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar